Vagdalék

Vagdalék. Azaz fasírt.
A fasírt az a kaja, amit ezerféleképppen, millió alapanyagból el lehet készíteni.
Jó egy gyors ebédhez, vacsorához, vendégségbe, elvitelre. Akárhogy. És minél több van belőle, annálgyorsabban fogy el. Hát ez a gasztrorelativitás....

Kevés ember van, aki nem szeretné, bár, ha emlékszünk a fasírtos zsemlékre, amiket az utasellátóban árultak.....hmm...no igen, lehet azt jobban is csinálni. Például így...

Én imádom a fasírtot. Akkor is imádtam, amikor még ettem húst.
Kifejezetten kicsiket készítettünk mindig, mert imádjuk a sült kérgét.
Most meg zöldségből is el tudom készíteni.
Kapóra jött az őszi Stahl-magazin, amiben rácsodálkoztam egy arab sárgarépafasírtra. Pont azon agyaltam, hogy mit csináljak az otthon szomorkodó-kornyadozó sárgarépámmal. Megnéztem a receptet - római kömény!!!....hurrá, akkor jöhet.
Igaz, hogy az anyukám ki nem állhatja a szagát, azt mondja, hónaljszagú, és ezen mindig összeveszünk, mert szerintem szó sincs róla, de úgysem fog enni belőle, szóval megcsináltam.
Sütőben, mert épp sült bent valami. Sütőben is jó lett ( emlékeztek talán, csőben sütve....hát úgy).
Finom, gyors, csak ne felejtsétek kifacsarni belőle a levet....én persze elfelejtettem, alig győztem hozzá zabkorpát szórni, hogy felszívja valami a nedvességet.
És az e mentás szósz...hát az valami álom volt. Sosem gondoltam volna, hogy így fogom nyakalni hozzá. A lime tényleg kihagyhatatlan, isteni finom pikáns lett tőle.
Gyerekeknek is szuper kaja, így beléjük lehet varázsolni a zöldséget is.
Meg segíthetnek az elkészítésében, igazán gyerekbarát recept.

És a recept:

Arab sárgarépafasírt
Forrás: Stahl Magazin 2015 ősz

Hozzávalók:

 A fasírthoz:

1 közepes sárgarépa ( kb. 15 dkg) meghámozva, reszelve
1 kisebb vöröshagyma, apróra vágva
1 gerezd fokhagyma apróra vágva vagy átnyomva présen
1 tojás
2,5 dkg szezámmag
5 dkg morzsa ( én zabkorpát is raktam hozzá)
bors
fél teáskanál őrölt római kömény

A szószhoz:

10 dkg natúr joghurt
fél lime (zöldcitrom)  reszelt héja
1 teáskanál mentalevél összemorzsolva

Elkészítés:

Egy keverőtálban összekeverjük a fasírt összetevőit, a répát, hagymát, fokhagymát, a tojást, szezámmagot, a morzsa felét és a fűszereket. Kicsit állni hagyjuk.
A masszából kézzel kicsi gombócokat formázunk, majd meghempergetjük a maradék morzsában.
Vagy bő olajban, vagy sütőben kisütjük, majd a szósszal  tálaljuk.

Megjegyzés:

A reszelt répát érdemes kicsit kifacsarni, mert ha levet enged, nagyon nedves lesz és sokkal több morzsát/zabkorpát szív fel, ami nem feltétlenül tesz jót neki.

Nagyon különleges ízvilágú recept és a szósz tényleg fantasztikusan finom hozzá.


Én fűszeres steakburgonyával ettem, felséges volt így együtt a sok fűszer.


Előtte egy almaleves isteni finom - ennek valójában nincs is igazi receptje, a meghámozott feldarabolt almát cukros -fahéjas-szegfűszeges, kis citromhéjas/leves vízben felfőzzük, tejfölt/tejszínt rakunk hozzá, forralunk rajta egyet és kész. Tejszínhabbal, akár gyömölcsökkel,stb. tálaljuk.Most van dömping almában, talán a legfinomabb az évben, érdemes csinálni.


És utána egy belga csokis süti  - egy drága barátosném jóvoltából. 
Már nem tudom, honnan ered, mindegy is már, de én azt mondom, hogy ti is rá fogtok cuppanni, olyan eszméletlenül finom. Először gyanakodtam, hogy tényleg úgy kell-e csinálni, ahogy a recept szól, aztán látva az eredményt, megnyugodtam. Igen, a vizet, cukrot, zsíradékokat,kakaót össze kell főzni...hát így. Rengetegszer megcsináltam már, mindig teljes sikerrel és soha nem lehet megunni. Tartós is  - már ha marad belőle - és lehet vinni magatokkal bárhova. 
Vendégségbe is, de akkor készüljetek a receptjével, mert tutira el fogják kérni.

És a receptje:

Belga csokis süti

40 dkg barna cukor vagy nádcukor
26 dkg liszt
11,5 dkg vaj
4 evőkanál kakakópor
2,4 dl víz
1,2 dl olaj
1,2 dl tej
2 nagy, jól felvert tojás
1 teáskanál szódabikarbóna
fél teáskanál fahéj
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja

A cukrot a liszttel elkeverjük. Kis lábasban felforraljuk a vajat, olajat, vizet, kakaót, s még melegen hozzákeverjük a cukros liszthez, majd bele a tej, tojás, fahéj, szódabikarbóna, vaníliás cukor, citromhéj, és ezeket összekeverjük. 24x34 cm-es tepsiben, 200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük.

A fotón úgy néz ki, mint a ..."ronda, de finom...." és tényleg így is van...ne foglalkozzatok a küllemével, fantasztikusan jóóó!

Jó étvágyat!






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések