Rázva ÉS keverve

Miért is ne?
James Bond ugyan biztosan a szemét forgatná erre a hülyeségre.

De hát ez nem is Martini, hanem egy isteni finom és nagyon egyszerű kaja.

Keverve-rázogatva pirított karfiol vagy brokkoli.
Egy vegetarianus szakácskönyvben találtam.
Elolvastam, nézegettem, ízlelgettem, hogy jó lesz-e vagy sem.
És mivel minden volt itthon - kivéve az eredeti brokkolit, helyette megcsináltam karfiollal .
Bevallom, nem nagyon bíztam benne, hogy tényleg szépen átsül pár perc alatt, ezért előpároltam.
Ez annyira jól sikerült, hogy gyakorlatilag megfőtt a karfiol. Kicsit tanácstalan lettem, hogy ebből hog lesz az az eltervezett kaja, de azért nem lett olyan vészes. Talán a fotón is látszik.

Tanulság: ne légy bizalmatlan, bízz a zöldségekben!

És a recept:

Keverve pirított karfiol/brokkoli

Hozzávalók:
2 evőkanál szójaszósz
1 teáskanál kukoricaliszt
1 kávéskanál kristálycukor ( az eredeti receptben töb volt, de ennyi is elég szerintem)
1 teáskanál frissen reszelt gyömbér
1 gerezd szétnyomott fokhagyma
1 csipetnyi szárított chilipehely ( ha szereted)
2 evőkanál olaj
2 brokkoli vagy karfiol rózsáira szedve
1 teáskanál pirított szezámmag a tetejére

Elkészítése:
A szójaszószt, a kukoricalisztet, a cukrot, a gyömbért, a fokhagymát és a chilipelyhet összekeverjük egy tálkában.
Előmelegített wokban vagy serpenyőben erős lángon felhevítjük az olajat, hogy szinte füstöljön, majd a beleszórt brokkolit vagy karfiolt kevergetve-rázogatva 4-5 percig megpirítjuk, aztán a tüzet közepesre mérsékeljük.
A szójaszószos keveréket a brokkolihoz/karfiolhoz öntjük és állandóan kevergetve 2-3 perc alatt a mártást kissé besűrítjük.
A kevergetve-rázva pirított brokkolit/karfiolt előmelegített tálalóedénybe öntjük és szezámmaggal megszórva azonnal tálaljuk.



Ja, és ami ott figyel a tányér másik felén, az szintén kevergetve-rázva készült, a sült reteksaláta mártogatóssal, amit Ganter Klári és Szöllősi Kiss Orsi Ízek, étkek, évszakok –Tavasz c. könyvéből vettem. Ez a könyv egyébként is a kedvencem a receptek egyszerűsége, közvetlen és érthető stílusa és a fotók szépsége miatt is.
Melegen ajánlom kedves zöldségimádó ínyenc olvasóimnak.

És ennek a receptje a következő - kicsit megvariálva, már ami otthon volt, azzal helyettesítve - én kihagytam a reteklevelet, mert az most nem volt igazán jó már, de tavasszal simán meg lehet enni:

Sült reteksaláta snidlinges mártogatóssal
Forrás – és alap: Ízek, étkek, évszakok –Tavasz – Ganter Klári és Szöllősi Kiss Orsi könyvéből

Hozzávalók:
1 csomó piros retek
fél citrom leve
1 dl olívaolaj
bors
tejföl
snidling vagy zöldhagymaszár vagy lilahagyma

Elkészítés:
A retket megtisztítjuk, és felnegyedeljük.
Egy tálban összekeverjük a retket, sót, borsot, citromlevet és olajat, majd az egészet forró serpenyőbe öntjük.
Kevergetve-rázva megpirítjuk a retket.
A mártogatóshoz a tejfölt, a citromot összeverjük, megsózzuk, borsozzuk és hozzáadjuk az apróra vágott hagymafélét. (Érdemes a lilahagyma miatt hamarabb elkészíteni, hadd érjen össze ez a mártogatós.)
Köretnek, de önmagában is kiváló, különleges, szokatlan, pikáns étek.

És egy kis pizzatekercs legyen a végére.
Ez sima, friss, házi pizzatésztából van.

Házi pizzatészta receptje

Hozzávalók:

fél liter víz
1 kocka élesztő
fél dl olaj
1 púpozott kiskanál só
annyi liszt, amitől lágy tészta lesz.

Elkészítés:

A hozzávalókat alaposan összegyúrjuk, lehet géppel is. 
Nem kell felfuttatni az élesztőt hozzá, csak elég beletördelni. 
Beolajozott tányérba rakjuk az összegyúrás után, körbeolajozzuk, majd nylonzacskóba rakhatjuk, hogy legyen elég hely a keléskor. Napokig jó lesz nem csak pizzának, de lángosnak is.

Ebből kis, ujjnyi csíkokat vágunk, megkenjük pizzaszósszal, megtekerjük őket, megszórhatjuk köménymagal vagy szezámmaggal és/vagy reszelt sajttal, szép pirosra sütjük. 
Csak szólok, sosem lesz belőle elég, ha éhes a nép....tudjátok, én szóltam!

Jó étvágyat, jó alkotást!



És egy aktuális információ - itt a diószezon, jönnek a diós sütik, úgyhogy hajrá. Kedves ismerősöm szólt, hogy :


Idei, pucolt dió eladó kedvező, 2200.-/kg-os áron.
Átvehető Budapesten előzetes egyeztetés után, mivel az áru vidékről érkezik. 
Érdeklődni Fedor Icánál lehet a 0670/383-5370-es telefonszámon.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések