Mákom van

Mákom van. De tényleg. De erről majd később.

A második hétnek is lassanként vége van, így gondoltam most posztolok.

Jelentem: élek...és virulok!

Az első héten tapasztalt pozitív dolgokat változatlanul élvezem.
Ehhez hozzájött az, hogy úgy érzem, talán feleannyira sem vagyok éhes, mint régebben.
És feleannyi kaja is jobban telít és kellemesebben érzem ettől magamat, mint korábban.
Hurrááá!

Változatlanul fejtörés még, hogy előre tervezzek, mikor, mit fogok enni, bár - bevallom-ezt inkább élvezem, mint valódi problémának élem meg.
Örömmel megyek a piacra és válogatok a valóban bőséges kínálatból.
Egyre több finom recept környékez meg, nem tudom néha megállni, hogy ne lássak nekik.

Így most itt van két friss recept alapján készült kaja: én így is ebédeltem, a leves után egyből jött a süti, főétel nélkül. De nem is volt rá szükségem, elegendő volt ez így.

A mák külön öröm, mert egyrészt imádom, másrészt a kalciumot és a vasat is tudom így kicsit pótolni vele.
A szilva meg...szóval a szilva mennyei...és ő is nagyon értékes nyomelemforrás....meg energiaforrás. Csak hogy kicsit tudományosabban (l)egyek....
A gersli ( szalonnevén: árpagyöngy) meg csak úgy volt otthon, már főve, valahogy nem volt hozzá indítékom, de így, ebben a levesben nagyon komplett volt, mint levesbetét.
Maradt is belőlök rendesen, de mivel isteni lett mind a kettő, még ez sem baj.
Ja...és még az anyukám is megkóstolta és nem köpte ki..szóval, azt gondolom, akár a családnak is jó lesz.
Főzzétek, süssétek, egyétek, élvezzétek ti is !

Zöldséges gerslileves ( árpagyöngyleves)
( Lakáskultúra 2015 szeptember után szabadon)

Hozzávalók:
hagyma
póréhagyma
olaj
gersli
zöldségleves alaplé vagy Vegeta
babérlevél
sárgarépa
zellergumó
fehérrépagyökér
2,5 dl tej
2,5 dl tejszín
majoranna
bors

Elkészítés:
A hagymát vágjuk apróra, a póréhagymát karikázzuk fel, majd az olajban dinszteljük üvegesre mindkettőt.
Keverjük bele a gerslit (árpagyöngyöt), majd adjuk hozzá a zöldség alaplevet, vagy a Vegetát és vizet  és a babérlevelet.
Fedjük le és főzzük a forrástól számítva közepes lángon kb. 25 percig.
A sárgarépát, zellert, fehérrépát kockázzuk apróra, majd tegyük bele őket a  levesbe.
Adjuk hozzá a tejet és a tejszínt, majd fedő alatt forraljuk össze. Közepes lángon főzzük kb. 10 percig.
Adjuk hozzá közben a majorannát, majd sózzuk és borsozzuk ízlés szerint.

( Az eredeti recepthez képest az a különbség, hogy baconszalonnát ír a hagyma előtt, illetve azzal a tetején tálalja – ezt kihagytam, és a póréhagymát az elején megdinszteltem a hagymával együtt. Úgy gondolom, az jót tesz neki, ha nem a végén adjuk hozzá, hanem kap egy kis sütést.És marhahúslevest ír, mint alaplevet, ezt én értelemszerűen helyettesítettem zöldség alaplével. semmivel nem lett rosszab. Szerintem. )





Mákos szilvatorta
( Fanny 2015. 09-15. után szabadon )

Hozzávalók:
3 tojás
18 dkg nádcukor
20 dkg darált mák
1 púpozott evőkanál sütőpor
1 kávéskanál só
20 dkg liszt
25 dkg tej
fél kg szilva
édes süteménymorzsa vagy babapiskótamorzsa
vaj a forma kivajazásához

Elkészítés:
Verjük fel a tojásokat a nádcukorral, majd adagonként forgassuk bele előbb a mákot, majd felváltva a sütőporral és sóval elkevert lisztet és a tejet.
Keverjük bele a fél kiló szilva felét – kimagozva, felaprítva.
Simítsuk a masszát egy kivajazott-kilisztezett formába. Vágjuk cikkekre a maradék szilvát, forgassuk édes süteménymorzsába és osszuk el a tészta tetején egyenletesen.
Süssük 160 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 percig.

( A különbség az eredeti recepthez képest, hogy én édes süteménymorzsába forgattam a szilvát darált dió helyett (úgy gondoltam, eléggé zsíros így is a sütemény a darált máktól, nem kell ezt még fokozni…meg volt is pontosan annyi morzsám, hogy elég legyen egy sütihez),  és nem raktam bele darabolt gyömbért – mert nem volt és nem akartam ezért külön boltba menni. Ja és nem szeretem a sütik tetejét porcukrozni, mert úgy érzem, megfulladok tőlük, ha letüdőzöm. Így is elég édes ez a süti, mert isteni érett szilvákat kapni már. Én a formát nem csak kivajaztam, de ki is liszteztem, így sokkal jobban kijön a formából mindig a süti. )









Megjegyzések

  1. A legjobb levesem: apróra vágott dinsztelt hagyma, egy nagy krumpli felkockázva, ugyanannyi zöld, száras zeller felkockázva, kis víz, kis só... amint megfőtt egy kanál tejfelt belekeverek a tányérba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is nagoyn finom lehet.
      Jó,. hogy a zöldségeket lehet variálni.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések