Cuki cukkini

A második héten is lassanként túl vagyok.
Kezdem megszokni  a dolgokat, bár - bevallom -  a fehérjék pótlása még kis fejtörést okoz nekem.
De azért elboldogulok.
Néha rácsodálkozom az Anyukám paprikás csirkéjére, amit szívből utálok, de ennyi.

A héten felfedeztem, hogy ....ööö...szóval a kakaóbabból készült csoki egyértelműen belefér az étrendembe. Mert az ugye zöldség. Hát nem? Hát de!
Főleg, ha étcsoki. Magas kakaótartalmú. Szóval igen, kell ez is néha.

Volt a héten isteni szilvásgombóc is. Ezt nem fotóztam le, olyan hamar elfogyott. De gondolom, el tudjátok képzelni.
A szilva több szempontból kiváló élelmiszer...hogy csak mást ne mondjak, fiiiiiinom édes! A többi pedig...hát igen: történelem ;)

Nem csigázlak tovább benneteket, ezért most viszont megosztom veletek a cukkinis piskóta receptjét, amit eredetileg a sütnijó blogon lehet megtalálni, egy gasztrocsoportban pedig átdolgozva találtam meg. Simon Bernadett volt olyan kedves és engedélyezte, hogy ide felrakjam az ő verzióját. Ő rittyentette és variálta meg. Én is ezt csináltam meg - miután napokig kételkedtem a kaja ehetőségén, és valóságosságán - azaz cukkinit, sütibe, na persze...aztán istenuccse, belevágtam. És nem is bántam meg. Első lkalommal egy lakodalom másnapján ezt ettük batyuból...mindenkinek ízlett, aki képes volt leküzdeni a zöld süti láttán az ellenszenvét.
Így sikerül a gyerekekbe is belecsempészni egy kis zöldséget, szóval érdemes megpróbálni.
Egy hihetetlenül könnyű és gyors, zöld muffinszerű kevert sütit kapunk, ami sokáig eláll (na ha nem ennénk meg azonnal ...deizibe...)
Gyerekeknek uzsonnára is szépen csomagolható. Csak aztán el ne kunyerálják a haverok az isiben....én szóltam.

Nos, és a recept:

Cukkinis piskóta

Hozzávalók: 
1 nagy cukkini (40-50 dkg között)
30 dkg cukor
3 tojás
2 dl olaj
vaníliás cukor
1 teáskanál fahéj
1 csomag sütőpor
35 dkg liszt
joghurt

Készítés menete:
1. cukkinit megmosni, megpucolni, legyalulni
2. citromlével meglocsolni
3. minden összetevőt elkeverni (cukrot a tojásokkal, aztán liszt stb.)
4. cukkinit kinyomkodni, beletenni a masszába
5. sütőformát kivajazni, kilisztezni
6. masszát a formába tölteni
7. kb. 30-40 perc alatt megsül




És akkor most menjünk visszafelé a kajákkal.

Cukkini szeletelve és cukkkinikrém

Ezt a szeletelt cukkinit egy olasz főzőtanfolyamon tanultam.
Iszonyú finom, bár eltart kicsit az elkészítése, de nem bonyolult.
Szerény nevével ellentében igazán különleges. Én egy részét megturmixoltam a végén és adtam hozzá kis tejfölt, és római köményt - mit nagyon imádok - isteni krém lett, lehet kenyérre keve fogyasztani. Nyamm....


Hozzávalók:

cukkini
fokhagyma
olaj
bors 
paprika ( ízlés szerint)

Elkészítés:

A fokhagymát áttörjük fokhagymapréssel, majd bő olajban megpirítjuk/dinszteljük.
A cukkiniket felszeleteljük és bedobjuk a serpenyőbe, megdinszteljük egy kicsit, majd levesszük a lángot és megfűszerezzük, sóval  és borssal. 
Közepes lángon fél óráig pároljuk, de lehet tovább is, akár egy óráig is, a cukkinitől függően. 
Ha sok levet ereszt, lehet fedő nélkül is párolni/ sütni.
Amikor már kicsit odaragad a lábas aljára, tehetünk hozzá egy kis csípős paprikát is, ízlés szerint.
( Én ezt kihagytm, nem nagyon bírom az erős kajákat).  






Sültpaprika saláta

Ezt is ugyanazon a tanfolyamon tanultam, böcsületes olasz neve peperoni all'aglio.
A recept szerint kaliforniai paprikából készül, de én kápiapaprikával és sima TV-paprikával is megcsináltam, így is isteni lett. Sajnos elfelejtettem lefotózni, de megvan az eredeti tanfolyami képem. A paprika valami mennyeien felmagasztosul és simán eltartható hűtőben egy kis olajjal a tetején - már ha nem esszük meg azonnal, mint én is tettem. 
Paparika dögivel van a piacon mostanában, és végre  igazi szabadföldi remélhetőleg...szóval egész más ízű. 

Hozzávalók:
paprikák (kaliforniai/kápia/ sima TV-paprika
fokhagyma
olívaolaj

Elkészítés:
A paprikákat tepsiben sütőben megsütjük, lehet picit elszenesíteni isőket. 
Kivesszük, kicsit befedjük, hadd dunsztolódjanak, majd a héjukat lehúzzuk és felszeleteljük a húsukat. 
Tálba rakjuk, rá préselt fokhagymát szórunk, megsózzuk és olívaolajat öntünk rá. 
Így folytatjuk rétegesen. Tetejére mehet kevés szeletelt mandula is. Csak hogy szép legyen...és finom. 
Én még raktam rá egy kevés tokaji borecetes-kicsit cukros vizet is, hogy szaftosabb legyen. 
Hűtőbe tesszük, hidegen tálaljuk. 
Kis olajjal a tetején napokig eláll, érdemes többet csinálni belőle. 


Hát, ennyit mára. Írjátok meg majd, hogy sikerültek a receptek. 
Jó sütés-főzést kívánok nektek!






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések