Túl a sövényen...azaz az első héten

Nos hát,....örömmel jelentem, hogy túl vagyok az első héten.

Nem voltak megingások, de kísértések igen.
Mikor a boltban egészen véletlenül végig kellett sasszéznom a húsos-felvágottas pult előtt.
Bevallom olyan meglepődve néztem végig a piros-rózsaszínes-bordósvöröses húsokon,, felvágottakon, sonkákon, mint aki sosem látott még életében ilyet.

Furcsa, különös érzés volt, mert egyáltalán nem gondoltam, hogy most akkor ez engem valóban vonz.
Hát nem. tényleg nem.
Simán meg tudtam állni, hogy vegyek belőlük. nem hiányzott nekem a boldogságomhoz.

Az azért jóval gázosabb volt, mikor az Anyukám teljes lelki nyugalommal megkérdezte - a zöldséggel sült csirkeszárnyacskákkal maga előtt-  hogy én most akkor mit fogok ebédelni?
Ennek az oka az volt, hogy itt azért igenis megcsapott a kajaillat.....de ellenálltam.

A hét legfőbb tanulságai a következők:

1. Előre kell tervezni a kajákat pár nappal, már a bevásárllásnál, hogy mindig legyen mihez nyúlnom, ne akadjak fel egy froclizó kérdésen. Ezért én már a piacra menés előtt szépen összeírogatam, miket vennék meg, miket ennék a héten. És ez nagy segítség volt, igaz, ebben a hihetetlen terménybőség bennem nehéz olyat találni, amit szeretek.

2. Érdemes nagyobb adagokat csinálni, hogy ne kelljen naponta főzni. amit lehet, le kell fagysztani, aztán szépen elővenni. Például a rizst vagy árpagyöngyét simán meg lehet csinálni több napra, nem kér enni, és hozzá lehet nyúlni, ha köretet akarok enni.

3. Nem kell félni a szokatlan ízpárosításoktól, pl. a lenti kajától sem. Ezért érdemes lapozgatni a szakácskönyveket, újságokat, sok jó ötletet kap az ember belólük, aztán úgy variálja, ahogy akarja meg tudja.

4. Talán az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy a fehérjéket hogyan  és milyen formában viszi be az ember. Eddig a túró-sajt-tojás kombó megvolt, ezeket variálgattam.Valószínűleg bátrabban ki kell lépnem ebből a körből, mert valószínűleg hamar rájuk unok, így érdemes új recepteket nézegetni.

Eredmények:
1. Sokkal nyugodtabb vagyok
2. Laposodik a hasam, ahogy az emésztésem könnyebbedik
3. Energikusabb is vagyok emiatt - nem a húsemésztéssel vagyok elfoglalva folyton.
4. Az Anyukám pár nap múlva jelezte, hogy sokkal tisztábbnak tűnik az arcom  - jóvanna, mosom én azért rendszeresen...Ez - tekintve az ő hihetetlen fejlett kritikai érzékét és szókimondását - úgy is lehet. No, azért ezt majd megtesztelem másokon is.

Bátrabban indulok neki a hétnek és majd megint írok jövő hét elején., hogyan alakultak a dolgaim.

Tehát a fent jelzett fogás a következő volt.

Rakott padlizsán túróval-sajttal paradicsommártásban.
Ezt a receptet egy Stahl-magazinban találtam, egy Fogyókúra okosan különszámban.
Ez volt az alap, megvariáltam kicsit, mert ugye ő pármai sonkát és csirkemellet javasol hozzá, ezért azt túróval és sajtokkal helyettesítettem.
Valami fenséges íze lett, és bőven maradt több napra is belőle. Főtt gerslivel ( árpagyönggyel ) ettem.

Ezt nyomtattam le őszibarackos sült tojáshabbal, amit - egészen meglepő módon - egy 2013-as Boldogság-magazinban találtam. Hát...mit ne mondjak, tényleg igazi boldogság volt az ebéd végén!
Úgy elfogyott, mint a sicc, nyoma nem maradt. Én még ilyen egyszű desszertet talán soha nem csináltam. De igen...majd megírom legközelebb.

És a receptek a következők:

Rakott padlizsán laktovega módra

Hozzávalók:
Egy padlizsán  (lehet jó nagy is)
olívaolaj
paradicsomszósz – natúr vagy hámozottparadicsomáonzerv vagy friss paradicsom
fokhagyma
póréhagyma
bazsalikom
kakukkfű
oregano
bors
túró
rokfort sajt
juhtúró
mozzarella
parmezán
petrezselyem
A padlizsánt kb. 1 cm-es szeletekre felkarikázzuk, kicsit besózzuk, majd állni hagyjuk
Grillen mindkét oldalát megsütjük.
A póráhagymát is kanálnyi olajon megsütjük,  gyorsan mindkét oldalát.
A paradicsomszószhoz nyomjuk a fokhagymát és a friss, felaprított, vagy száraz, sóval mozsárban összetört fűszereket. Borsozzuk
A  rokfortsajtot és a juhtúrót kis darabkákra vágjuk/ törjük, összekeverjük a túróval.
A tepsi alját vékonyan kiolajozzuk, majd rárétegezzük sorban az elősütött padlizsánszeleteket, rá a túrós- sajtos keveréket, a póréhagymát, a paradicsomszószt, rászórjuk a petrezselymet, a tetejére mozzarellát szórunk,majd parmezánt, és pár csepp olajat.

200 fokon kb. 30-40 perc alatt megsütjük. Fagyasztható.








És az mennyei desszert, az őszibarackos sült tojáshab.

Őszibarackos sült tojáshab

Hozzávalók 4 főre:

4 őszibarack
2,5 dkg barna cukor
2 evőkanál citromlé vagy marsala vagy sherry
4 tojásfehérje
25 dkg kristálycukor ( inkább porcukor)

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A barackokat félbevágjuk,( nem kell őket meghámozni) és kivesszük a magjukat, majd kb. fél centis szeletekre vágjuk és egy pitetálba tesszük.
Megszórjuk barnacukorral és rálocsoljuk a citromlevet, vagy marsalát vagy sherryt.
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk részletekben a cukrot is. Addig verjük, amíg kemény csúcsokat nem kapunk.
A habot rákanalazzuk a barackokra, majd az előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük, amíg a tojáshab megszilárdul, a teteje pedig mély aranyszínt nem kap.

Azonnal fogyasztjuk.









Megjegyzések

  1. :) Anyukád lassan olyan, mint Columbo felesége! ;)
    Hajrá, és köszi a beszámolókat! <3

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, mindig ki ki kéri magának, mikor "megírom"...
    Köszönöm a drukkolást.
    Örülök, hogy tetszenek az írásaim.
    Megosztani ér ám ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések