Nyarat akarok!

Nyarat akarok! Most! Itt!

Ígérem, nem fogok többször nyafogni, hogy mennyire hiányzik a nyár - persze nem az a bődületes, szinte elviselhetetlen hőség, hanem a finom, simogató meleg és a napsütés.
A héten azért voltak szép napsütéses napok, nem tagadom, de a finom meleg azért elillant.

Ezért arra gondoltam, ha már nincs nyár, varázsolok egy kicsit magamnak.

Grillezett padlizsánt csináltam kuszkusszal és vegyes salátával.
Igazán nyári ízeket idézett. A napsütésben élmény volt!

A salátához paradicsomot, paprikát, uborkát és újhagymát feldaraboltam, megsóztam, majd egy kevés olívaolajat és citromot összekevertem és ráöntöttem. 1-2 órára beraktam a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízei.
A kuszkuszra forró sós vizet ráöntöttem, majd lefedtem kb. 10 percre, utána villával átkevertem. Ennél egyszerűbb szénhidrátot nehéz találni.....na jó, kenyeret.
(Lehet bele szárított paradicsomot is darabolni és pici sajtdarabkákat, szépen beleolvad. Meg bármi mást, amihez gusztusunk van.)
A grillezett padlizsánhoz hosszában - héjastul -szeletekre vágtam a padlizsánt, picit besóztam, (nem hagytam, hogy kiengedje a levét, mert én úgy találom, fölösleges, ezek most nagyon szép, frissek) majd ecssettel picit beolajoztam és forró grillen meggrilleztem. Gázsütőre való grillserpenyőt az IKEA árul, még saslikot is lehet rajta csinálni, oldalt van egy mélyedés a saslikrúdnak.

És az egészet szépen kitálaltam.
Ez egy hihetetlenül egyszerű, de egyszerűségében nagyszerű kaja, jó lesz az őszi kirándulásokról hazatérve is, amíg a skacok lehámozzák magukról a ruhát, simán elkészül és lehet is enni. Reggeli utn pedig gyorsan ösze lehet ütni a salátát előtte. Finom, friss, ínycsiklandón színes.


A másik ötlet, már a hűvösre készülődve, fűszeres steakburgonya mártogatóssal.
Kockára vágott burgonyát félig megfőzünk sós vízben, aztán lecsöpögtetjük
Őrölt fűszereket összekeverük, pl. kömény, pirospaprikát, sót, borsot, római köményt,koriandert, mustármagot, és ha szeretjük, még bármi mást, kurkumát, stb.
Ezzel megszórjuk, majd alufóliával kibélelt, picit kiolajozott tepsire rakjuk és pirosra sütjük.
Közben a mártogatóst elkészítjük. Én kefírt és kevés tejfölt összekevertem és lilahagyma-darabokat vágtam hozzá, meg egy gerezd fokhagymát átnyomtam és belekevertem. Sóztam, borsoztam és mártogatósnak kínáltam hozzá.
Isteni finom és laktató vacsora lesz belőle,már csak eg nagy bögre forralt bor kell hozzá....vagy tea a gyerekeknek. De persze lehet hús mellé köretnek is.



Most itt az őszi szünet, a Shrek-sütinek, vagy -tortának biztosan fognak örülni a gyerekek. De szerintem a felnőttek is.
A neten találhatóhoz képest ez nem színezett, mázazott és marcipánozott süti, hanem zöldségből készül.
Na tessék, már megint zöldségeket beszélek. Igen,higgyétek el, nem fogjátok megbánni.
Bármilyen tésztát sütünk, pl lehet piskótát is gyorsan összedobni, lapokra vágjuk, de lehet leveles tésztából is csinálni, amit előre megsütünk és feldaraboljuk. Megkenjük egy zöld krémmel, amit avokadóból keverünk ki, bele cukor és felvert tejszínhab megy vaníliával megbolondítva. Nem baj, ha picit kicsurog belőle, úgy rusztikusabb lesz. Nem lesz zöldségíze, isteni lesz, mert az avokádó elég zsíros, és semleges ízű, szóval csak hajrá! Majd írjátok meg, hogy milyen sikere volt!


Ami a vegaságomat illeti, úgy néz ki, ez már nem téma, megy minden simán, bár a héten az anyukám libahájat sütött ki zsírnak és ott figyelt a konyhaasztalon némán és csábítón egy nagy adag libatepertő, de jelentem: megálltam, hogy egyek belőle Pedig lilahagyma is volt itthon. gondolhatjátok....
Sajnos a csábítások mindenhol ott vannak, néha könnyű, néha nehezebb megállni, de egyre jobban megy. Mindig arra gondolok, hogy menyivel könnyebb a zöldséges kaját emésztése, mint egy nehéz, zsírosm húsos valamié. És a súlyomon is meglátszik és a bőrömön is, mondják.
Szóval rendben vagyok.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések