Napraforgó

Napsütés-hiányom van. De nagyon. És még mi lesz itt?

Ezért arra gondoltam, ha már nem süt a nap, csinálok egy kis napraforgósat magamnak.

Spenótos-túró-sajtos napraforgólepény. Ez kell nekem!
A múltkoriban találtam egy újságban - sajnos nem emlékszem már, hogy hol, mert kivágtam a receptet - és félreraktam, hogy lesz még recepre ború....és lőn!
Most jött el az ideje, hogy megcsináljam.
Egyszer ettem egy hasonlót egy vendégségben, egy drága kolléganőm alkotta, de elfelejtettem elkérni a receptet. Sokáig bántam nagyon. Aztán a múltkor megjelent az újságban.
Nézegettem, forgattam, túl bonyolultnak találtam, aztán nekifogtam.
Még a nap is kisütött pechemre....vagy csak mert meg akart tréfálni?!

Nem állítom, hogy tökéletesen olyan lett, mint a recept melletti szuper fotón, de szerintem nem lett rossz. Az íze legalábbis egészen szuper lett. Nyugodtan csináljátok meg, szerintem rukkolával még jobb lehet, mert nem árt egy kis pikánsság hozzá. A sajtfélék fontosak. Füstölt is elment volna benne.
Én a mellékelt koviubival ettem....valami fantasztikus volt hozzá!
Ne legyetek kishitűek, bátran fogjatok hozzá! Azért a közepéről a sütés előtt  vagy nem sokkal utána vegyétek le a kis edényt, hogy jobban megsüljön a közepe.
Jó étvágyat!

Spenótos túrós sajtos napraforgólepény

Hozzávalók 

A tésztához:
fél kiló liszt
1 tojás
15 dkg joghurt
3 evőkanál olaj
1,5 teáskanál só
1 evőkanál cukor
1,6 dl víz, kb
2 dkg szárított élesztő

A töltelékhez:
35 dkg spenót
35 dkg tehéntúró
20 dkg sajt ( trappista és parmezán reszelt, vegyesen, de mehet hozzá rokfort és juhtúró is)
5 dkg napraforgómag, tisztított, a szóráshoz
bors

Elkészítés
A tészta hozzávalóit robotgép dagasztókarjával simára összedolgozzuk. Letakarjuk, egy órát kelni hagyjuk.
Közben a töltelékhez a spenótot megmossuk, leszárítjuk, felaprítjuk ( ha fagyasztott, kinyomkodjuk belőle a vizet). A túrót szitán áttörjük, majd a reszelt sajtokkal, stb., a sóval, borssal, a tojással összekeverjük.
A megkelt tésztát két egyenlő részre osztjuk és 2 db 30 cm átmérőjű lapot nyújtunk belőle. Az egyik közepére egy halom tölteléket teszünk, a maradékot körben, koszorúszerűen elrendezzük úgy, hogy a középső halom és a külső kör között maradjon ki tészta, valamint a szélén is egy csíknyi.
A széleket bevizezzük, villa hegyével összenyomkodjuk.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük. Egy kisebb, sütésálló tálkát a középső halomra borítunk, és jól lenyomkodjuk. Ezt a sütés kezdete után 10-15 perccel nyugodtan levehetjük szerintem.
Éles késsel kb. 3 cm-enként „napsugarakat” vágunk a tálkáig, majd csavarunk egyet rajtuk.
A felvert tojással megkenjük, majd megszórjuk a napraforgómaggal.
A sütőben 30-40 perc alatt megsütjük.










 ...és a koviubi, saját persze:


És épp itt az ideje, hogy a szép hegyes csípőspaprikákat felfűzzük - én ugyan személy szerint utálom, de mit meg nem teszek az Anyukámért, aki viszont él-hal érte:


És egészen jól megy már ez a sok-sok zöldség, igazán megszoktam. Zöldségeket beszélek....

A héten két étteremben is voltam a Napfényes vegaétteremben a Rózsa utcában. Mindenképpen kóstoljátok meg a fantasztikus kókuszkrémes vöröslencselevesüket. 
Azt ugyan nem értem, miért nincs ott gomba, ha tudjátok a választ, írjátok meg nekem, őszintén kíváncsi vagyok. Egy gombás barátosném ugyanis azt mondta, hogy a gomba nem hal meg, ha leszedik, úgyhogy ettől tarthatnák nyugodtan. 

Aztán egy másikban is, ahol nyersvegakajákat csinálnak, a Mannatural-ban a Garibaldi utcában.
A savanyúkáposztás aszalt kenyerük mennyei.....és a rengetegféle salátásuk.....wooow.
De a hét csúcspontja az itteni a csokis brownie volt.....a tetején gránátalmaszemecskék csábítottak.
Ilyen lassan é-dességet én még soha nem ettem, próbáltam elnyújtani az élevezet idejét.
Valami mennyei!

Erősen gondolkodóba estem, hogy nyersvegán leszek. Ha ilyen eszméletlen finomakat lehet enni.
Erősítsetek meg benne, kérlek!

Megjegyzések

  1. Márti, ilyen kaják után kezdek kedvet kapni a vegasághoz. :)
    Most már megkérdezm: hogy kell a túrót szitán áttörni? Sose értettem. Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, ez igazán jó hír! Nem fogod megbánni! Előttem is egészen új távlatok níltak!
      Nos, tényleg nem bonyolult a túró áttörése, belerakod egy közepes luksűrűségű szitába és evőkanál hátával átnyomogatod. Szépen át fog rajta menni, mint a húsdaráló lyukán hús. Sokkal finomabb és lazább lesz minden.
      Majd írd meg, hogy sikerült a tiéd!
      Sok sikert!

      Törlés
  2. Szita=szűrő? Nekem csak tésztaszűrő, meg teaszűrőm van :D
    Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én kb. 2 mm átmértőjű szitátvagyszűrőt használtam, konyhafelszerelési boltban, vagy piacon is lehet ilyet kapni, ezt lehet használni bármilyen gyümölcs vagy más dolog szűréséhez. Kicsit erősebben kell nyomni, hogy átmenjen, de azért megéri a küzdelmeket. Aranyos kis túróspagettiket vagy túrókukacokat csinál. Megéri.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések