Bolondos gomba

Nő, mint a bolondgomba....

Hát, ezen a héten annyi eső volt, mint égen a csillag....így aztán a gomba nő, mint a bolondgomba.
Na, ígérem, hogy mára ennyi lesz a közhelyekből.

A gomba meg tényleg nő. Dögivel. Úton-útfélen. Meg még termesztik is.
Kiváló húspótló, érdemes belevenni a listánkba.
Szóval arra gondoltam, hogy milyen jó is lenne egy kis gombafasírt.
De nem volt kedvem olajban sütögetni, ezért sütőben, egyben sütöttem meg.
Ez inkább így gombafelfújt lett, de nem is baj. Szeletelni azért nem volt egyszerű, de mindegy is.
Rizibizivel, rukkolával, paradicsommal és amerikai káposztasalátával valami mennyei volt.
Én  - mint látjátok - nem csak zöldségeket beszélek, de a zöldséget is zöldségel eszem.
Érdemes megcsinálni, mert szerintem még a húsimádók is szívesen meg fogják enni, annyira finom.

Gombafasírt:

fél kiló gomba
2 hagyma vagy/és egy csokor újhagyma
2 gered fokhagyma
egy csokor petrezselyemzöld
2 tojás
fél csésze zsemlemorzsa vagy egy beáztatott zsemle

bors
fűszerek ( kakukkfű, majoranna, stb)

Elkészítés:
A gombát, a hagymákat és fokhagymákat, valamint a petrezselyemzöldet apróra vagdaljuk, hozzáöntjük a zsemlemorzsát vagy az előzőleg kicsit beáztatott zsemlét,  beleütjük az egész tojásokat, majd jól összekeverjük és fűszerezzük ízlés szerint.
Kiolajozott tűzálló tálba simítjuk, majd sütőben megsütjük.




Az amerikai káposztasaláta KFC-féle receptje a neten megvan, én is onnan szedtem le.
Az eredeti receptben eszméletlenül sok cukor van, én a töredékét raktam bele, de mindenki úgy csinálja, ahogyan szereti. Kóstolni kell, az biztos.
A répától és a lilahagymától gyönyörű lesz a színe, nagyon jól mutat benne.
Azt írják, a tárkonyecet a titka. Én is azzal szoktam csinálni, eddig mindig óriási sikere volt, vendégségre is kiváló, tutira imádni fogják. Én rakni szoktam bele tejfölt, hogy lazítsam a majonézt. De mehet bele kefír vagy joghurt is, írót is írnak valahol. Sokáig eláll, már ha meg nem eszi az ember. Vagy a vendégek...

Amerikai káposztasaláta, ahogy én készítem. :
fél nagy fej édeskáposzta
1 répa
3 közepes vöröshagyma/ lilahagyma
egy evőkanál tárkonyecet
másfél evőkanál kristálycukor vagy más édesítőszer, pl steviapor
másfél dl házi majonéz
egy nagy doboz tejföl/kefír/joghurt/író

kevés fehérbors

Elkészítés:
A káposztát, répát apróra reszeljük, hozzáadjuk a nagyon kicsire vágott hagymát, összekeverjük.
A házi majonézt megcsináljuk, majd belerakjuk a cukrot, sót, borsot, az ecetet , hozzáöntjük a tejfölt/kefírt/joghurtot/írót és összeforgatjuk a zöldségekkel.
Egy üveg- vagy porcelánedénybe rakjuk, lefedjük, ha lehet egy éjszakára behűtjük, de legalább pár órára, hogy a cukor és só felolvadjon benne és összeérjenek az ízek.

A házi majonéz készítését egy videóból lestem el. Igen, nem tévedés, egy tojás ennyi olajat képes felvenni. Én nem csöpögtetem hozzá az olajat a tojáshoz, ahogyan évekig kínlódtunk, hanem ráeresztem a botmixert, és trallalal....kb. 10 másodpercen belül kész van.
Ja, és igen, egész tojással megy. Higgyétek el, tökéletes lesz.

Házi majonéz pillanatok alatt:
1 egész tojás
2,5 dl olaj
1 teáskanál mustár
Kevés citromlé
Bors

Botmixerrel kb. 8-10 másodperc alatt kész .

A legaljára kell belemeríteni a botmixert, majd szép lassan az oldalán felhúzni.



És hogy ne legyünk édesség nélkül, legyen utána egy kis könnyű rizskoch gyümölcsökkel, vagy mostanában birsalmakompóttal és szilvarösztivel.
A rizskoch nem csak a gyerekek kedvence, hanem a felnőttek is imádják - főleg a férfiak, de be nem vallanák, hogy édesszájúak az istenért sem. Előnye, hogy kiválóan fel lehet hozzá használni a megmaradt főtt rizst vagy tejberizst is. Fantasztikusan megnemesbedik ebben a desszertben.
A szilvarösztihez pedig a maradék, kissé már fonnyadt, kidobásra ítélt szilvát.
Tiszta takarékosság, tiszta élvezet....

Rizskoch:
maradék főtt rizs vagy tejberizs ( kb. 25 -30 dkg)
tej
2 tojás
cukor
mazsola( ha szeretjük)

A rizskoch-hoz jó a maradék tejberizs, ha nem, a főtt rizst még tejben kicsit megfőzzük, vagy  a száraz rizst felesben tejben és vízben, kicsit kihűtjük, majd keverünk bele két tojássárgáját, megédesítjük kevés cukorrral, beleszórjuk az előzőleg már jól megáztatott ( rumban...) mazsolát, majd óvatosan hozzákeverjük a tojások felvert habját.
Belesimítjuk egy tűzálló formába, majd szépen megsütjük, míg a teteje aranybarna nem lesz.
Nehogy megégjen, ezért figylgetjük, de nem nyutjuk rá az ajtót, mert még összeesik szegénykém.
Gyümölcsökkel, vagy birsalmakompóttal vagy szilvarösztivel tálaljuk.
Persze lehet fahéjas cukorral megszórva, vagy lekvárral, vagy Nutellával is....vagy mindegyikkel, ki hogy szereti.

A szilvaröszti pofonegyszerű, a kimagozott, feldarabolt szilvát kevés cukorral felfőzzük, mikor már rotyog, és felpöndörödik a héja, kész. Csodálatosan szép színe van és imádnivalóan finom.





És, hogy tényleg kicsit bolondosak legyünk, csináltam egy mustkoktélt - alma és birsalmakompótot összeturmixoltam, öntöttem hozzá friss mustot és pár csepp metaxát...csak hogy tényleg bolondos legyek. A színe valami csodaszép rózsaszín lett és az íze....hát az valami leírhatatlan!
Most van must...szóval csak bátran a keveréssel.


Ja, és hogy hogyan állok a vegasággal így, jópár héttel a hátam mögött?
Köszönöm, kiválóan vagyok, nagyon jól érzem magamat, és igen, köszönöm a kérdéseket, nem hiányzik semmiféle húsféle. Sajnos a sajtokat még nem raktam le, egyszerűen imádom őket, szóval az még van a menümben. Meg a túró. Meg a tejfélék. És a tojás is.

Őszintén meghat, ahogyan sokan szorítanak, sőt, fantasztikus ötletekkel, receptekkel, fotókkal és videókkal tevőlegesen is segítenek nekem. Nagyon köszönöm a segítségüket!
Azzal hálálom meg, hogy igenis kitartok és csinálom rendületlenül.

Nektek is jó sütés-főzést kívánok!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések