Visszaszámlálás:.....kettő,...és...hummuszt rá!

Még két nap, és kezdek.
Izgulok, kétségtelen.

Ma összeszedtem a lakásban található szakácskönyveket.
Meglepő, mennyi könyvem van. És milyen sok sütős.
És még inkább, mennyi, ami zöldségekből készült ételekkel foglalkozik.
Ezt nem is nagyon gondoltam volna.

Én mindig nagyon szerettem a zöldséges ételeket, igazából kevés húsfélét ettem régebben is.
Ha választhattam két kaja között, inkább a zöldségeset részesítettem előnyben. Általában.
Bár volt, mikor rávetettem magamat az otthon senyvedő kolbászra. Ritkán.
Most már nem fogom.

Arra gondoltam, ha már elhatároztam, hogy vega leszek, ugyan ki akadályozhat meg benne, hogy már most is vegakajákat egyek?
Például ebédre hummuszt. És török padlizsánsalátát.
Hummuszt- mert...nos, szóval, lehet hogy rossz poén: de földet a régi étkezési rendszeremre.

Így hát este beáztattam a spázban punnyadó száraz csicseriborsómat, reggel kb. háromnegyed óra alatt megfőztem. Elég nagy fehér habot ereszt magából, azt jól leszedtem róla az elején.

Jól megturmixoltam egy kevés főzőlével, frissen kifacsart citromlével, olívaolajjal, sóval, borssal, római köménnyel  - ennek isteni az íz és illata, imádom -  és fokhagymakrémmel. Raktam hozzá tahiniport ( ez őrölt szezámmag) - pasztát kellett volna, de szerintem ez is tökéletes lett.
Az egész egynemű massza lett, helyenként kis darabos csicseriborsóval   - attól kicsit rusztikusabb, "kézművesebb" lett....igazán szuper ízekkel.
Pikáns, friss, picit fűszeres, frissítő. Pont, ami egy ilyen várhatóan hőséges napra jó lesz.

Még tegnap meggrilleztem szeletekre vágott padlizsánt,  - pont itt a szezonja, csodaszépeket árulnak a piacon - majd picikre vágtam, este kefírrel összekevertem, sóval, borssal és kevés római köménnyel megfűszereztem. Már este isteni finom volt, úgy kellett megfegyelmeznem magamat, meg ne egyem az összeset.

Ez lesz az ebédem, kevés barna kenyérrel, paradicsommal és paprikával.
Van benne szénhidrát - gabona ( kenyér) és babféle ( csicseriborsó) révén, fehérje ( csicseriborsó és kefír ), sok rost, vitaminok, nyomelemek, ásványi sók,,,stb.
A húspótló a zöldség ( padlizsán). Nos hát, mi bajom is lehet belőle?? Na?

Ja, és igen, nagggyon lassan fogom megenni mindet, hogy végig élvezhessem az ízeket.

Mert én nem szenvedni akarok, hanem élvezni az étkezést. Mert az is az élet egy fontos eleme.

Írjátok meg, ha megcsináltátok és ízlett. Örömmel várom a hozzászólásaitokat, kérdéseiteket.
És tudom, hogy figyeltek és szorítotok, úgyhogy rendszeresen jelentkezem, ígérem.

(A tahinipaszta őrölt szezámmagból, kis fokhagymából, citromléből, sóból, olajvól és vízből álló paszta, szóval amit én a hummuszba beleraktam, mind van benne is.)






Megjegyzések

  1. Válaszok
    1. És tényleg isteni finom...és tartalmas!

      Csináld meg!

      Törlés
  2. hummuszt én is szoktam kenyérre kenni, jó édes paradicsommal szeretem... akkor most énisvega?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isteni finom így, én is friss paradicsommal ettem...meg paprikával. Ettől még nem feltétlenül vagy vega, de jó útpn haladsz;)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések