Visszaszámlálás:.....egy....zöld utat!

Ma "bezöldültem".

Gondoltam, hogy zöld utat kapjon holnap a projektem, ezért ma zöld-ebédet csinálok.
Igazán nem nehéz, mikor roskadoznak a friss zöldségtől a piacok.

Volt először is spenótleves - kis fokhagymával, ahogy kell.
Fincsi, üdítő volt, hidegen is.

Aztán csináltam cukkinitócsnit. Mi ugyan ezt lepcsánkának hívjuk, delegyen akor tócsni.
Pont úgy kell csinálni, mint a krumplisat, de itt cukkini van helyette.

Ehhez lereszeltem héjastul egy szép, jól fejlett, zöld cukkinit, kicsit hagytam, csak úgy, hadd eresszen levet, azt belefolyattam a spenótlevesbe, ne veszék kárba.
Kicsit kifacsartam, majd adtam hozzá tetszés szerint barna rizslisztet   - igen, egy korábbi életszakaszomból még volt otthon,  - meg sót, kevés fehérborsot és egy tojást, hogy összefogja.
Igen, tudom, ma még engedélyeztem magamnak egy tojást, de össze lehetne fogatni kevés útifűmaghéjjal mint tojáshelyettesítővel később. Picit azért más az íze meg az állaga, de nem vészes.

Aztán kevés olajon megsütöttem. Én szeretem jól megsülve, de mindenki annyira süti meg, amennyire akarja.
Volt hozzá rizs és az a sárgabaracklekvárnak tűnő pötty a tetején nem lekvár, hanem chiliszósz - csak hogy pikáns is legyen kicsit. Ja, meg ezért van még pár szem szőlő is. Csak az ízek kiegyensúlyozása miatt.

És tzatziki volt mellé - jó fokhagymásan.
Na, bevallom, bár ilyen hőségben nagyon szeretem, de iszonyú rosszul vagyok mindig a nyers uborkától. Vagy a fokhagymától. Vagy mindkettőtől egyszerre. Ki tudja. De azért megettem.

Amire rájöttem ma - pedig még valójában el se kezdtem élesben a dolgokat,   - hogy úgy látom, ezekből a kajákból  - hogy a hőség miatt, vagy más miatt, nem tudom - sokkal kevesebb is elég, mint a régebbi kajákból. Sokkal jobban telít és hosszan, tényleg sokáig nem voltam éhes utána.
Ja, és egész máshogy megy az emésztés is, nem fáradok el tőle, mint régebben a húsos ebédek utáni kajakómával.
Nagyon remélem, még inkább így lesz ez később is.

már csak egyet kell aludnom...éééés..indul a buli!!!!!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések