Elvérzett...

...mármint ez az év.
Vége. The End. Konyec. Vagy inkább kampec.
De tényleg. Láthatjátok....


Ha elég bátrak vagytok hozzá, akkor várom a tippjeiteket, mi is vérzett itt el az én kis konyhámban.
No?....Senki többet harmadszor?

Na jó, még várok.....még mindig várok. Írjátok meg a tippeket kommentben, jó?

Azért van még egy találós kérdésem.
Ezmiez? No?

Nem kérem, ez nem előemésztett kaja. Ez a mai kajám volt, a gasztrojinjang jegyében.
Meg azért is raktam fel, mert szép. Mármint a lila és a zöld így együtt. Szépen kiegészítok egymást...minden téren...ööö...majdnem elszóltam magamat.

No, mi lehet ez?
Kommentekben kérem a tippeket....és addig kitalálom, milyen díjat kapjon a helyes megfejtő, rendben? Szerintem megéri tippelni.

Azért ebben a féktelen ünnepléses, kótyagos időben van még egy komoly, nagyon fincsi mákossütis receptem.

Szilvás máktorta. Bevallom, szerintem szilva nélkül is éppolyan finom, de lehet barackbefőttel, vagy más befőttel is megcsinálni, semmit nem fog levonni az értékéből.

Tehát az ezévi utolsó receptem szeretettel. Ezt nem most csináltam, de most akadtam rá megint, és miután mákfőszezon van, vagy főmákszezon, hát miért is nem csinálnánk meg most.
Igaz? Nem igaz? De!

Mákos szilvatorta
( Fanny 2015. 09-15. után szabadon )

Hozzávalók:
3 tojás
18 dkg nádcukor
20 dkg darált mák
1 púpozott evőkanál sütőpor
1 kávéskanál só
20 dkg liszt
25 dkg tej
fél kg szilva
édes süteménymorzsa vagy babapiskóta morzsa
vaj a forma kivajazásához

Elkészítés:
Verjük fel a tojásokat a nádcukorral, majd adagonként forgassuk bele előbb a mákot, majd felváltva a sütőporral és sóval elkevert lisztet és a tejet.
Keverjük bele a fél kiló szilva felét – kimagozva, felaprítva.
Simítsuk a masszát egy kivajazott-kilisztezett formába. Vágjuk cikkekre a maradék szilvát, forgassuk édes süteménymorzsába és osszuk el a tészta tetején egyenletesen.
Süssük 160 fokra előmelegített sütőben kb. 35-40 percig.

( A különbség az eredeti recepthez képest, hogy én édes süteménymorzsába forgattam a szilvát darált dió helyett (úgy gondoltam, eléggé zsíros így is a sütemény a darált máktól, nem kell ezt még fokozni…meg volt is pontosan annyi morzsám, hogy elég legyen egy sütihez),  és nem raktam bele darabolt gyömbért – mert nem volt és nem akartam ezért külön boltba menni. Ja és nem szeretem a sütik tetejét porcukrozni, mert úgy érzem, megfulladok tőlük, ha letüdőzöm. Így is elég édes ez a süti, mert isteni érett szilvákat kapni már. Én a formát nem csak kivajaztam, de ki is liszteztem, így sokkal jobban kijön a formából mindig a süti. )






Ezzel a finom sütivel kívánok Nektek nagyon szép új évet!
Jövőre, veletek, ugyanitt!
Hiphiphurrááááá!




Megjegyzések

  1. Szervusz Mártika! Boldog Új Évet Kívánok! A menüd a piros, vagy lila káposztád vérzett el mert a párolt piros káposztát és zöldborsó pürét látok a tányérodon! Puszillak drága! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, drága vagy. Nem ezek véreztek el az első fotón, ez két különböző téma, de igazad van a püréket illetően, valóban lilakáposzta-püré éa zöldborsópüré van a fotón. Isteni finomak voltak.
      Még várom az ötletet az elvérzett fotóhoz.

      Törlés
  2. Jaj, csak nem az ujjad volt, Márti?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága vagy, hogy aggódsz druszám, hálistennek nem az ujjam volt. Valami más...ehető(bb):)

      Törlés
  3. A megfejtés: gránátalma. Nem régiben éppen így jártam, amikor felvágtam egyet és úgy sajnáltam, hogy kifolyt a leve...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Juhééééé...ez az!!!
      Nohát, csak megjött a helyes válasz. ...és most válassz kérlek majd a nyeremény-lehetőségekből:
      1. örömmel várlak egy közös sütésfőzésre,
      2. vagy válassz egy sütit a blogomról és megsütöm neked, majd elküldöm
      3. vagy elárulom egy olyan bombabiztos gasztrotitkot, amivel garantáltan leveszed a vendégeidet a lábáról.

      Várom kedves válaszodat!

      Törlés
  4. Köszönöm szépen! Nagyon örülök a nyereménynek! A 3. lehetőséget választom. Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  5. Őszintén gratulálok, kiváló választás. Máris küldöm Neked.
    Majd írd meg, hogy sikerült!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések