Reszli-recycling

Nohát, akik túl tudták tenni magukat ezen a nyelvtörő és rejtélyes(nek) tűnő címen, jutalmul elmondom, milyen fázisban vagyok most.
Mármint konyhailag, spájzilag, gyomorilag.

Végre kiürültek a karácsonyra pánikszerűen  - és sajnos menetrendszerűen - felhalmozott készleteink. Na jó, nem mind, de azért már tudnak a kis fonnyadt krumplicskáink lélegezni a spájzban,  mert nem nyomják őket agyon ra ajtuk terpeszkedő hagymák.
Capisco?

Sőt, a lilahagyma  - írdd és mondd - végképp felszámolódott.....így, valahogy, nemis értem, hogyan.
Pedig ez az utóbbi pár hónapban mindig volt itthon. Most meg huss...eltűnt.
Kérdezhetnétek csodálkozva - ha nem ismernétek már elég jól engem ennyi bejegyzésután - hogy ez most azt jelenti, hogy akkor ÉHEN FOGSZ HALNI????

Hát nem...megnyugtathatlak benneteket, távolról sem.....ööö....pár hónapra van még tartalék rajtam.

Szóval ,próbáltam felmérni a terepet, mi is maradt az ünnepi roham után, és találtam egy nagy halom kissé elfelejtett gyökérzöldséget.
Valami kis könnyű semmiségre vágytam, így megfőztem őket, mondván: jó lesz majd krémlevesnek, amit nagyon szeretünk.

Aztán ott meredezett egy iszonyatosan nagy adag főtt  - szerintem kicsit szomorkásan, és petyhüdten szétterülő  -zöldség.
Elborzasztott a látvány. Én ennyi krémlevest az életben nem fogok meginni.

Anyám gyorsan lefoglalt magának egy kis adagot, hogy majd ő krémlevesezik.
Kérdezte vidáman, vele tartok-e?
Hát nem.

Valami mást akartam.
Előre bocsátom, hogy én olyan kis szabálykövető vagyok, ami a recepteket illeti.
Bogarásztam a zöldség-újrahasznosításra recepteket, nézegettem, próbálgattam. Csak nem akart ráilleni a mi készleteinkre. A reszlikészletre, amit recyclingolni akartam.....ööö...értem ám, hogy ez milyen szuper kifejezéstalálmány....

Aztán hagytam az egész bogarászást a fenébe - mert már nagyon mardosott az éhség - és egy nagy lendülettel belecsaptam.

A recept - ami nem is recept, hanem csak leírás a következő.
Beleszórtam egy vékonyan kiolajozott tepsibe a bődületes mennnyiségű főtt zöldséget.
Megszórtam  - szemre - pár kanál kilófaló liszkeverékkel, összekevertem vele, majd dobtam hozzá néhány kanál tejfölt és kefírt vegyesen, megszórtam alaposan fűszerkeverékkel - fogalmam sincs, pontosan mivel, csak ott volt kézügyben, felvertem hozzá két tojást, azt is rálöttyintettem és jól összekevertem, ellapogattam őket, tetejére reszelt sajt és be a sütőbe.
Valami 20 perc alatt kész lett.

Eszméleteln finom lett.

Na és az igazi meglepetés csak most jött. Édesjóanyukám, aki annyira finnyás és kritikus - mentségére legyen mondva még saját magával is, hogy a neki nem tetsző kajákat simán mindenféle szívfájdalom nélkül kidobja a kukába - elmélyült csendben eszegette a neki kidekázott kóstolót.

És ekkor jött az, amire legmerészebb álmaimban sem mertem gondolni.
Életem legsokkolóbb válaszát kaptam tőle, mikor félve érdeklődtem, hogy olyan borzalmasan rosszra sikeredett-e, hogy nem tud megszólalni.
Szó szerint ezt mondta:
 - Fiam, ez egészen jó....! - és ette tovább az adagját szépen, csendben, szorgalmasan és jó étvággyal.

Hát, nekem ilyen sokkolóan kezdődött ez az év!
Pedig csak egy reszli-recycling volt.







Megjegyzések

  1. Jó ötlet!Biztosan finom volt! Nagyon szeretem a gyökérzöldségeke, erről a receptről eszembe jutott Nagymamám, aki szintén vegetáriánus volt és amikor kiszedte a levesből a répát, zellert, petrezselyem gyökeret, pasztinákot krumplinyomóval megtörte, kevés áztatott kenyeret, tojást, morzsát adott hozzá és felfűszerezte. Egy olajozott tepsibe rudat formázott belőle és megsütötte. Hmmm, azok az ízek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez isteni lehet....egész biztosan meg fogom csinálni...zöldségfasírt...ujjé!!!!

      Törlés
  2. Jó ötlet!Biztosan finom volt! Nagyon szeretem a gyökérzöldségeke, erről a receptről eszembe jutott Nagymamám, aki szintén vegetáriánus volt és amikor kiszedte a levesből a répát, zellert, petrezselyem gyökeret, pasztinákot krumplinyomóval megtörte, kevés áztatott kenyeret, tojást, morzsát adott hozzá és felfűszerezte. Egy olajozott tepsibe rudat formázott belőle és megsütötte. Hmmm, azok az ízek!!!

    VálaszTörlés
  3. lila hagymát eszem két hete, itt alig kapható gyökér, szóval semmi esélyem - az a fehérrépa?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látom iwmered a filmet...hagymát is hagymáva eszem...csakazértis....
      Igen, fehérrépa. Ebből ha jól tudom fóleg Angliában pürét is csinálnak...karórépa is van ott, itthon nem nagyon kapható. Nálatok lesz szerintem.

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Így igaz...csak utánad...szabadon!...(és éhesen;)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések